DIGESTION

Čím méně na něj myslíme, tím lépe funguje

Toto tvrzení platí v mnoha případech, včetně našeho zažívání – složitého procesu, který zaměstnává naše tělo 24 hodin denně. Pokud jde vše hladce, není moc o čem přemýšlet, ale může být docela nepříjemné a nepohodlné, když něco v pořádku není a musíme se potýkat s  trávicími potížemi, jako jsou gastrointestinální onemocnění, funkční gastrointestinální poruchy nebo potravinová intolerance. 

Některé skutečnosti, které jste možná o svém trávicím ústrojí nevěděli

Každý den vyprodukujete průměrně téměř litr slin. [1] 

Jídlo se pohybuje trávicím systémem, i kdybyste stáli na hlavě.

Kdyby se „rozbalilo“, tenké střevo, pokrývalo by  oblast velkou asi jako tenisový kurt. [2]

Dobré trávení je nezbytné pro každodenní pohodu

V zásadě se trávení skládá ze 3 kroků: konzumace potravy, zpracování a využití živin, a nakonec eliminace odpadu. Jídlo, které jíte, se přeměňuje na živiny a energii, které může vaše tělo využít. Během trávicího procesu se potrava – cukry, tuky a bílkoviny – krok za krokem rozkládá na menší složky. 

Je to poměrně složitý proces, takže si při jídle dejte na čas – určitě to prospěje vašemu trávení a pocitu pohody.

1. https://www.healthline.com/health/fun-facts-about-the-digestive-system#Fun-facts-about-the-digestive-system 

2. https://www.chp.edu/our-services/transplant/intestine/education/about-small-large-intestines 

Dignestion

Trávicí proces začíná vaším prvním soustem. Zjistěte, jak funguje váš trávicí systém.

stomach

Zdravá střeva jsou základem nejen pro celkovou tělesnou pohodu.

gggg

Správná rovnováha vaší střevní mikroflóry je životně důležitá nejen pro vaše trávení, ale také pro celkové zdraví.  

Teaser The gut-brain connection

Náš mozek a zažívací ústrojí jsou úzce propojeny. Trávení tak může ovlivňovat naše pocity a naopak, například stres může ovlivňovat zažívání.

Family on a table

To, co jíte, není jen energie pro vaše tělo, ale jsou to také živiny pro miliony bakterií, které žijí ve vašich střevech.